Salgs-og leveringsbetingelser
Generelt
Firmaoplysninger
Hovedkontor
EBM Scandinavia A/S
Mølbakvej 7
8570 Lystrup
CVR nr. 66 48 40 17
Telefon nummer 70 999 888
E-mail ebm@ebm.dk
Afdelingskontor Sjælland
EBM Scandinavia A/S
Islevdalvej 214, 2610 Rødovre
Telefon nummer 43 43 01 10
Telefontid
Vores telefon er åben fra kl. 09:00 – 17:00 mandag til torsdag og fra kl. 09.00 – 16:30 om fredagen
Hovedtelefonnummer 70 999 888
Lukkedage
EBM Scandinavia A/S holder lukket følgende dage:
Skærtorsdag, Langfredag, Kr. Himmelfartsdag, Pinsedag, 2. Pinsedag, Grundlovsdag, Juleaftensdag, Juledag, 2. Juledag, Nytårsaftensdag og Nytårsdag
Vilkår for softwarelicens, gateway samt hotline på betalingsterminaler
Softwarelicens, Gateway samt hotlineaftale er obligatorisk for alle typer betalingsterminaler. Aftalen dækker ikke forbrugsstoffer ej heller skader eller fejl der er opstået som følge af misvedligeholdelse, vold eller overspænding.
Ved køb af betalingsterminal henvises til de gældende salgs- og leveringsbetingelser. Softwarelicens, Gateway samt hotlineaftale er obligatorisk for alle typer betalingsterminaler. Aftalen dækker ikke forbrugsstoffer ej heller skader eller fejl der er opstået som følge af misvedligeholdelse, vold samt overspænding.
Hotlineaftalen
Dækker telefonsupport i tidsrummet mandag til fredag fra kl. 09:00 til 16:30.
Softwarelicens
EBM Scandinavia A/S er forpligtet til at udvikle og stille eventuelle nye programversioner til disposition for kunden, og denne er forpligtet til at modtage og anvende disse. Kunden erhverver alene en brugsret til det leverede programmel og dokumentation. Brugsretten er tidsubegrænset, men forudsætter betaling af en årlig softwarelicens. Denne betales forud et år af gangen. Kunden er uberettiget til at kopiere i videre omfang end nødvendigt for betalingsterminalens drift og sikkerhed. I særlige tilfælde kan EBM Scandinavia A/S opkræve afgift for omkostninger forbundet med installering af ændringer på kundens terminal.
Serviceaftale
Serviceaftalen er et tillæg til hotlineaftalen og dækker ud over telefonsupport i tidsrummet mandag til fredag kl. 09.00 til 16.30 også udgifter der måtte være i form af reparationer, reservedele, teknikkertimer, kørsel samt låneterminaler.
Fakturering
Softwarelicens, Gateway, Hotlineaftale samt serviceaftale faktureres pr. løbende år – første gang ved aftales start. Aftales start fremgår af kontrakten. Der henvises til gældende prisliste for prisen for Softwarelicens, Gateway samt hotlineaftale. Ved manglende oprettelse hos Betalingsservice, pålægges et gebyr ved fakturering af abonnementet. Ved manglende betaling har EBM Scandinavia A/S ret til at afbryde terminalens funktion. Genåbning sker først efter betaling af skyldigt beløb, samt genåbningsgebyr på kr. 900,00 ekskl. Moms. EBM Scandinavia A/S forbeholder sig ret til prisreguleringer uden foregående varsel.
SIM-Kort
Der kan tegnes et abonnement på SIM-kort ved køb af trådløs betalingsterminal.
Opsigelse
Aftalen kan opsiges af begge parter skriftligt med minimum 3 måneders varsel inden aftalens udløb. Aftales start fremgår af kontrakten og perioden fremgår af seneste faktura. Opsigelsen sendes til ebm@ebm.dk
Overdragelse
EBM Scandinavia A/S kan når som helst overdragelse samtlige rettigheder og forpligtelser eller dele deraf ifølge denne kontrakt til tredjemand.
Godkendelser
Alle integrerede betalingsterminaler er typegodkendt og certificeret af Nets. Nets er berettiget til at stille supplerende krav til produktet uden foregående varsel. I sådanne tilfælde kan det medføre at betalinger ikke gennemføres i en periode, indtil de stillede krav er opfyldt. EBM Scandinavia A/S har ingen forpligtelser vedr. evt. tab i sådanne situationer.
Rettigheder
Kunden opnår ingen immaterielle rettigheder til maskinel eller programmel i den købte terminal. Det er ikke tilladt at foretage indgreb af nogen af i terminalens maskinel eller programmel. Det er ikke tilladt at videreforhandle terminalen uden EBM Scandinavia AS/S skriftlige tilladelse.
Vilkår for Hotline
Leverancens omfang
Leverancen omfatter det udstyr og de ydelser, der er nævnt i hotlineaftalen.
Hotlineaftale
Telefonservice i Tidsrummet mandag – fredag 9:00-16:30. Fejlmelding og teknisk assistance skal meldes til EBM Scandinavia A/S på telefon nummer 86 22 37 22
Softwareopdatering
EBM Scandinavia A/S stiller den til enhver tid nyeste software til disposition for kunden på vegne af producenten. Kunden er forpligtet til at modtage og anvende denne. For udvikling af software opkræver EBM Scandinavia A/S softwarelicens. Denne betales forud et år af gangen. Prisen fremgår af den til enhver tid gældende pris for hotlineaftale. I særlige tilfælde kan EBM Scandinavia A/S opkræve afgift for omkostninger forbundet med installering af ændringer på kundens terminal.
Prisen for hotline og softwareopdatering indeksreguleres efter nettoprisindekset hvert år i forbindelse med opkrævning
Betalingsbetingelser
Abonnement faktureres pr. løbende år – første gang ved aftales start. Aftales start fremgår af kontrakten. Ved tilmelding til Betalingsservice frafalder administrationsgebyret på 79,00 kr. (eks. Moms). Ved manglende betaling har EBM Scandinavia A/S ret til at afbryde terminalens funktion.
Ejendomsforbehold
EBM Scandinavia A/S forbeholder sig retten til det købte ift. hotlineaftalen indtil hele købssummen er betalt. Køber er forpligtet til at erstatte bortkomst, tyveri samt skader af enhver art, som tilføjes terminalen i perioden fra levering til ejendomsretten overgår til køber.
Produktansvar
EBM Scandinavia A/S er kun ansvarlig for skade som terminaler måtte forvolde i det omfang skaden er omfattet af dansk lovgivnings almindelige regler om erstatningsansvar. EBM Scandinavia A/S ansvar kan ikke overstige terminales anskaffelsespris. Uanset eventuelt påvist uagtsomhed er EBM Scandinavia A/S dog aldrig ansvarlig for driftstab, avancetab eller følgeskader af nogen art.
Udskrifter
Kvitteringsudskrifter skal opfylde lovmæssige krav om opbevaring af bilag. Bonruller som benyttes i terminalen skal derfor opfylde specifikke arkivbestandighedskrav. Vores bonruller opfylder disse krav.
Overdragelse
EBM Scandinavia A/S kan når som helst overdrage samtlige rettigheder og forpligtelser eller dele deraf ifølge kontrakt til tredjemand
Opsigelse
Aftales skal opsiges skriftligt af begge parter med minimum 3 måneders varsel inden aftales udløb. Aftales start fremgår af kontrakten og perioden fremgår af faktura. Opsigelsen sendes til ebm@ebm.dk
Rettigheder
Kunden opnår ingen immaterielle rettigheder til maskinel elle programmel i den købte terminal. Det er ikke tilladt at foretage indgreb af nogen art i terminalens maskinel eller programmel. Det er ikke tilladt at videreforhandle terminalen uden EBM Scandinavia A/S skriftlige tilladelse.
Force majure
Såfremt der indtræder uventede og ekstraordinære forhold af force majureagtig karakter, herunder forbud eller påbud udstedt af offentlig myndighed, strejke, lockout eller manglende forsyninger af elektricitet eller øvrige forhold som er udenfor parternes indflydelse, suspenderes aftalens rettigheder og forpligtelser for begge parter, indtil disse forhold er afhjulpet. Begge parter er forpligtet til at begrænse tabet mest muligt under sådanne forhold og i fælles interesse virke for at overkomme disse straks muligt.
Lovvalg og værneting
Alle retsforhold ifølge denne aftale afgøres efter dansk ret. Ved en eventuel uoverensstemmelse vedr. denne aftale er parterne berettiget til at kræve uoverensstemmelserne afgjort ved retten.